به گزارش پایگاه خبری پیام کاشان مجتبی کاظمی در گفتوگو با واحد اطلاعرسانی شرکت سایپاسیتروئن
کاشان با بیان اینکه، پروژه بهبود صداهای خودرو "NVH" یکی از شاخصهای کیفی خودرو، در مجموعه گروه سایپا تعریف شده است، گفت: کاهش و بهبود صداهای ایجادشده در خودرو، يكي از اولويتهاي صنعت خودرو است که به طور مستقيم با كيفيت خودرو و رضایت مشتری ارتباط دارد.
مسئول پروژه بهبود صداهای خودرو " NVH" با اشاره تغییرات در قطعات عایق زیر داشبورد و عایق زیر موکت جلو چپ و راست جهت بهبود وکاهش صدا در خودرو ، افزود: عایق زیر موکت عقب، موکت کف، عایق محفظه موتور و همچنین افزودهشدن قطعات عایق ستونهای جلو و وسط به همراه عایق زیر درب موتور از دیگر موارد جهت بهبود صدا در خودروهای شرکت است.
وی تغییرات ایجاد شده در قطعات را افزایش ضخامت و بهبود متریال عایقها و فومهای صداگیر موجود در داخل کابین، محفظه موتور و ارتعاشات بدنه دانست و خاطرنشان کرد: تغییرshape عایقهای صداگیر محفظه موتور و کابین در جهت پوشش حداکثری فضاهای خالی، اضافهشدن عایق درب موتور و فوم صداگیر جدید در ستون وسط خودرو جهت کاهش صدا از ورود هوا و ارتعاشات از دیگر تغییرات ایجاد شده در قطعات است.
لازم به ذکر است، این پروژه با انجام تولیدات آزمایشی، شناسایی و رفع ایرادات قطعات مرتبط در این شرکت با محوریت اداره استقرار محصول و همکاری واحدهای کیفیت قطعات، کیفیت محصول، تولید اجرایی شد.
شایان ذکر است، عبارت NVH مخفف سه لغت Noise-Vibration-Harshness است. منظور از Noise صدايي است كه توسط سرنشين شنيده ميشود. لرزشها و ارتعاشات محسوس اما بدون صدا Vibration گفته شده و لرزشهای بزرگ همراه با صدای زیاد، Harshness نامیده میشوند.